گوگل ترندز | Google trends یکی از مهم ترین ابزار های سئو سایت و بهینه سازی سایت می باشد. گوگل ترندز مانند یک چاقوی همه کاره برای متخصصین سئو محسوب می شود. اگر می خواهید که تنها از یک ابزار برای بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید، این ابزار رایگان گوگل، بهترین گزینه خواهد بود.

گوگل ترندز

برای جست و جو در گوگل ترندز، شما می توانید چهار متغیر یا چهار پارامتر را برای جست و جوی خود تنظیم کنید.

موقعیت مکانی : می توانید یک کشور را به طور دلخواه انتخاب کنید ؛ شما حتی می توانید ایران را هم انتخاب کنید.

بازه زمانی : یک بازه زمانی مشخصی را انتخاب کنید.

زمینه ها : هنر و سرگرمی- زیبایی و تناسب اندام – رایانه و الکترونیک – مالی – بازی ها – غذاها و نوشیدنی – سرگرمی ها – . غیره.
همچنین می توانید چند واژه ی جست و جو شده را با هم مقایسه کنید و یا آن ها را در یک گروه قرار دهید. در هر گروه 25 واژه ی جست و جو شده قرار می گیرد. مثلا:

گروه یک: خودکار+ مداد+ کاغذ
گروه دو: منگنه + نوار چسب + خط کش
گروه سه: پاک کن+ گیره کاغذ
با علامت + می توانید به گوگل بگویید که دوست دارید جست و جو یتان شامل پاک کن یا گیره کاغذ باشد.

گوگل ترندز می تواند جست و جو های به روز و نمودار های برتر را در گوگل ترندز نمایش دهد. در چنین شرایطی می توانید جست و جوهای برتر روز و محبوب ترین جست و جوها را با طبقه بندی دقیقی در اختیار داشته باشید. این اطلاعات بسیار جالب و مفید هستند، اما باید بدانید که چگونه از آن ها استفاده کنید. اکنون بیایید ببینیم که چگونه با این اطلاعات می توانید سئوی سایت را بهینه سازی کنید.


منبع : گوگل ترندز