شما در فروم ها رایج ترین نوع بردکرامب را مشاهده کرده اید. فروم هایی که در فضای اینترنت مشاهده می کنید کاملا بر اساس نشانگر صفحه عمل می کنند یعنی مطالب را دسته بندی کرده و کاربران مطالبی را مشاهده می کنند که مربوط به همان دسته بندی انتخاب شده است. استفاده از بردکرامب باعث کاهش بانس ریت و افزایش نرخ کلیک (CTR) می شود و تاثیر مثبتی بر سئوی سایت دارد.
انواع بردکرامب در موارد زیر خلاصه می شوند:
Location-based ( بردکرامب مبتنی بر موقعیت مکانی )
از معروف ترین بردکرامب ها هستند که موقعیت کاربر در سایت را نمایش می دهند، در وب هایی که تفاوت زیادی در مطالبشان مشاهده می شود مناسب هستند. مثال: صفحه اصلی > دسته بندی مطالب > نام پست
Attribute-based (بردکرامب مبتنی بر ویژگی)
این نوع بردکرامب ها را در فروشگاه های اینترنتی مشاهده کرده اید. بردکرامب های Attribute بیشتر به صورت فیلتر عمل می کنند و بر حسب انتخاب کاربر تغییر می کنند و موقعیت فعلی شما را در سایت نشان نمی دهند. به عنوان مثال: صفحه اصلی > دسته بندی محصول > نوع > رنگ
Path-based (بردکرامب مبتنی بر مسیر)
یا بردکرامب مبتنی بر تاریخچه، صفحاتی که کاربر پشت سر گذاشته را نشان می دهد. این بردکرامب ها دیگر استافاده نمی شوند و کاربرد موثری ندارند. مثال آن: صفحه اصلی > صفحه قبل > صفحه قبل > صفحه ای که در آن حضور دارید
منبع: بردکرامب در سئو