سئو در زبان انگلیسی مخفف کلمات Search Engine Optimazition به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد.  اکثر کاربران در نتایج جستجوی خود فراتر از صفحه اول نمیروند. الگوریتم های گوگل معیار های زیادی برای رتبه بندی سایت دارد که برای کسب رتبه نیاز به دانش و اطلاعات کافی در این زمینه داریم.

سئو چیست؟

سئو مجموعه فرایند هایی است که در تولید مطالب، طراحی سایت، طراحی قالب و هر فعالیتی که مربوط به سایت باشد، انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در صفحه نتایج کسب کرده و ترافیک سایت را افزایش دهیم.

سئو چگونه انجام می شود؟

 در فرایند سئو سایت باید موارد زیر را در نظر داشته باشیم:

1- بهینه سازی قالب: طبق آمار سایت moz، سرعت لود صفحات باید کمتر از 3 ثانیه باشد.سئو قالب سایت با کم حجم کردن فایل های JavaScript و CSS انجام می شود.

2- سرور سایت: سرور سایت باید حداکثر 99% اوقات یک ماه را در دسترس باشد. بنابراین این موضوع که سایت از چه سروری استفاده می کند و وضعیت قطع و وصلی سرور، بر سئو سایت تاثیر زیادی دارد.

3- تعیین هدف: پس از بررسی موارد بالا، اولین مرحله در شروع فرایند سئو سایت، هدف گذاری و تعیین زمان معین برای نتیجه گیری از کلمات کلیدی می باشد. در مرحله هدف گذاری، استراتژی و برنامه مورد نیاز سایت برای کسب جایگاه در صفحه اول گوگل، بر اساس وضعیت فعلی سایت مشخص می شود.

4- بازاریابی محتوا: پس از تعیین برنامه کلی سایت و هدف گذاری،تولید محتوای مناسب، تعهد شما در کسب و کارتان را به مشتری اعلام می کند.

5- لینک بیلدینگ: آخرین مرحله از فرایند سئو سایت، لینک بیلدینگ و معرفی سایت به فضای مجازی می باشد. لینک بیلدینگ می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد. لینک سازی پس از تولید محتوای مناسب، بر سئو تاثیر دارد.

منبع: خدمات سئو سایت